tro på dig själv

Många tyckte jag ska fortsätta som jag har gjort, men mer bilder & sådant. Jag tänkte lägga in några tips som kan fungera lite om man känner sig rätt onöjd med sig själv & vill få bättre självförtroende.
Jämför dig inte med andra, för det ändrar inte hur du ser ut direkt.
Lite hjälp på traven behöver man! Du kan ta en helg då du åker och handlar kläder/smink med en bra vän och låter henne tycka till. Hitta ngt som passar dig.
Smink är inte off limit. Du kan ta en helg till att testa olika sminkningar som är rätt naturliga och ser bra ut. Låt en bra vän tycka till, men det viktigaste är att du är nöjd.
Intala inte dig själv " åh jag e så ful" , "ush vad tjocka lår jag har" osv. Fokusera på det positiva med dig själv, inte det dåliga, även fast det är enklare. Du blir inte nöjdare med dig själv om du går ner i vikt, eller om du använder ton med smink. Lär dig bara acceptera dig själv! När du gjort det, då kan du börja träna för att bli smalare eller tvärtom. För annars kommer du aldrig att bli nöjd med dig själv.
Något som är bra är kläder. Det går absolut att trolla med. Här är några tips på jeans.
- Smal. Använd ljusa byxor, men stora bakfickor. Låt dem sitta tajt, för du ser ännu smalare ut om du har stora byxor.
- rundare. Använd mörka jeans, fast inte svarta, utan mörkblåa. Låt dem vara lite längre än dina ben. Gina tricot är en bra affär, för de har mindre fickor och lite utsvängda vilket gör ett smalare intryck.

Det här är några få tips. Det kanske inte fungerar på direkten, men du får ha tålamod. Det tog ett halvår för mig att bygga upp mitt självförtroende efter att jag hade haft det jättesvårt. Men tycker ni att jag ska lägga in mer sånt här ? Kommentera <3

SPEAK OUT! <3
Postat av: MALIN

SVAR; Hihi, det är typ 1 cm snö här men, ungefär på bilden som jag har i senaste inlägget. :)

2008-12-27 @ 14:10:22
URL: http://malinaahlin.blogg.se/
Postat av: emelie

sv: hehe mjo.



Hur har din dag varit då? =) Händer ikväll?

2008-12-27 @ 15:55:48
URL: http://nakenkaktus.blogg.se/

Lämna kommentar så lämnar jag en i din blogg

vad heter du?:
Kommentera fler gånger? Kryssa i!

Lämna gärna mail om du vill :)

Har du en blogg ? :):

Vad har du på hjärtat ? :)
Trackback
RSS 2.0