väx upp!

En sak jag tycker är så grymt fel, är tjejer & killar i 12 - 14 som dricker sig fulla på nyårsafton, Tror ni att ni är stora eller? Ni är BARA 12 - 14 ! Fattar ni att ni har hela livet framför er , och gör det nu? Ni tar störst skada av det nu när ni är yngre! Och tänk på att ni blir 7 x   så  fulla som era föräldrar? Ni kanske vet att vin oftast innehåller 13 % alkohol & öl innehåller 3,5 % ibland? Det räknas på olika sätt, så tro inte att öl inte innehåller alkohol!
En öl flaska räknas upp till 10 % , och 3,5% är volymen alkohol i ölflaskan, förstår ni hur mycket alkohol det innehåller? Jag tycker att alla ska lägga ner och leka vuxna, för det är ni knappast. Varför röka & dricka nu genom att hämta från en langare? Det finns bara nackdelar! NI kan bli våldtagna av langaren, eran kropp & lever tar stryk, och ni förlorar hjärnceller, och att dricka ett litet glas whisky på fastande mage, det kan man dö av!
Så snälla, vänta med att dricka & få alkohol förgiftning tills ni är helt färdigväxta & kan klara er själva & ta ansvar och vet hur mycket ni tål, det är bara omoget och du minns inte festen alls, eller om du sagt något, du kanske vaknar upp & vet inte vart du är? Väx upp tjejer & killar, ni är trotsallt inte särsilt stora om ni tror det.

SPEAK OUT! <3
Postat av: Mia-linn

Haha! Asså ursäkta med jag tycker att man faktiskt kan få dricka även om man är i den ålder!Liksom hallå det är inte som alla dricker sig fulla!Nu är det som du menar att alla dricker sig fulla och att du kanske inte får dricka odh då tycker du att ingen annan ska få dricka?Jagvet det här kanske verkar hårt men jag dricker och är 14år började dricka när jag var 10 har liksom druckit i 4år! Och jag har bara blivit full 3grr och jag dricker inte så jätte mkt.Så lite kan man få dricka men inte att man blir full :P Annars tycker jag att du har en bra blogg:)

2008-12-31 @ 17:27:17
Postat av: rebecca

Men jag menade inte att alla gör det, detta är bara min åsikt, alla tycker ju olika :) ?

2009-01-01 @ 11:15:53
URL: http://ribbecca.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag håller med dig på ett sett, men också "mia-linn" för om man inte dricker sig full så är det en annan sak. men samtidigt är det ju lite skumt att börja dricka när man är 10 år. jag har druckit men dricker inte alls ofta, förstår inte riktigt folk som typ dricker varje helg och så. inte är det ju för att dom tycker det är såå himmla gott, det handlar mest om att det är "coolt" och så är det grupptryck tror jag.

2009-01-02 @ 17:16:25

Lämna kommentar så lämnar jag en i din blogg

vad heter du?:
Kommentera fler gånger? Kryssa i!

Lämna gärna mail om du vill :)

Har du en blogg ? :):

Vad har du på hjärtat ? :)
Trackback
RSS 2.0