SÖNDAG 31 NOVEMBER

Haloj! Är sjuk, har inte hunnit skriva ! Fick en kommentar att jag börjat trappa ner, nej det har jag inte. Jag har inte skrivit den här helgen, har haft så fullt upp den här veckan, men jag kommer inte trappa ner. <3
Igår förlängde jag ellis naglar, det blev jättefint om jag får säga det själv. Ska nog börja ta betalt för att förlänga andras naglar :P Tänkte ha det som sommarjobb, förlänga sin mammas kompisar, mina kompisar, och andras naglar. Och ta typ en 100 kr för det, det är ju inte billigt att skaffa grejerna. Så det år ett tips på sommarjobb! Vet vet, det är vinter nu, men man måste vara ute i god tid! Jag sommarjobbade i somras på mammas jobb, 5 veckor, 3 dagar i veckan, känade 4500, men om jag ska jobba där i år igen så begär jag löneförhöjning ^^ Kanske iaf, jag betalade ju den här datorn själv ! Jag älskar datorn extra mkt för att jag jobbade jävligt hårt för den & fick 500 kr över, datorn kosta egentligen 5000 men mamma tog bort momsen, 1000 kr. Och de 500 la jag på Ölands resan!
Här är några grymma tips att skaffa sommarjobb även om du e minderårig (under 16)

  • Fråga mamma eller pappa om man kan få göra ngt litet på deras jobb, te.x assistera sin förälder, eller ngt. Det är mycket billigare för ett företag att ta in minderåriga under sommaren, och de gör konstigt nog alltid ett bättre jobb!
  • Gör något eget, som jag kom på här. Sälj något du gjort med någon kompis, vara städare åt päronen & begär en 100 lapp för varje gång.
  • Kolla med din mammas kompisar, dom kanske jobbar nånstans där du kan få jobb.

vet att det är vinter nu men man måste vara ute i god tid innan någon annan får jobbet!


SPEAK OUT! <3
Postat av: Claris

SHIT! tack för tipset, trodde inte man kunde vara minderårig! Din blogg hjälper folk något enormt! <33

2008-11-30 @ 12:40:56

Lämna kommentar så lämnar jag en i din blogg

vad heter du?:
Kommentera fler gånger? Kryssa i!

Lämna gärna mail om du vill :)

Har du en blogg ? :):

Vad har du på hjärtat ? :)
Trackback
RSS 2.0