Fint hår!

Jag tänkte lägga in ett litet inlägg hur man fixar sitt hår fint. Alla har ju olika hårkvalité så jag kan ínte veta om det funkar på andra! Men i alla fall..
* Det är inte bra för håret att bli tvättat för ofta, utan tvätta det så lite som du kan. Om du inte ska göra något på helgen, tvätta det inte, jag måste tvätta varannan dag men försök att tvätta så ofta eller var 3e dag, du kan ha  håret uppsatt sista dagen, för det kan se ofräscht ut. Men om ni inte kan det, så är det klart att ni inte behöver tvätta så ofta. Tänk på det bara.
* När du väl tvättar håret, ha i schampo två gånger. Och sen har du i balsam, i en minut får det sitta i, och kamma med händerna, för med borste så sliter du på håret.
* Det är bra att ha ett schampo för din hårtyp. Te.x att jag kan inte ha Wella's schampon, då får jag jättetorrt hår. Gliss är det absolut bästa enligt mig. Det är ju de vanligaste märken. Sen finns det specialschampo, men det har jag aldrig prövat på direkt. Om du har blont + torrt hår, så kan du köpa Gliss oil nutritive, eller den för skandinaviskt hår. allra bäst. Eller sunsilk's produkter rekomenderar jag, eller head n' shoulders. Sen så vet ju bara du vilket som är bäst för dig? Känn efter.
* Platta/locka inte för mycket, det är något som verkligen sliter på håret. Använd isånnafall ett värmeskydd, Loreal Paris har rätt bra värmeskydd, en spray alltså. Jag har aldrig använt mig av sånt eftersom jag har platt hår & lockar det inte heller.
* Nu klipper då mamma mig, eftersom jag inte har en så avancerad frisyr, Bara runtom, har faktist fått förfrågningar var jag klipper mig, hehe min mamma är inte ens frisör. Men jag vill bara ha mitt hår såhär, inte på ett annat sätt. Men jag har varit hos frissan förut, och dom gav mig ett recept på en hårinpackning. Det är något som är bra, jag har aldrig använt den, slarvade bort receptet, hehe. Men hårinpackningar är i alla fall bra. Sånt finns ju nästan överallt, så det är bara att testa tills man hittar något bra.
* Har du svart hår & ständigt färgar blont eller ljus färg? Det är inte bra för ditt hår, mina päron har en kompis vars flickvän tappade sitt hår, så hon e flintis, det vill ni inte ska hända va? Färga en brun/svart färg, för du förstör ditt stackars hår! Men om du vill det, fine.

Något du vill att jag mer ska skriva om ? (: <3


SPEAK OUT! <3
Postat av: Anonym

ja tkr du ska lägga ut fler bilder. allt blir roligare med bilder. en bild säger mer än tusen ord :) <3 fin hedder

2009-01-03 @ 16:07:31
Postat av: Anonym

asså att du ska göra det i nästa inlägg! <3

2009-01-03 @ 16:07:49
Postat av: Anonym

asså att du ska göra det i nästa inlägg! <3

2009-01-03 @ 16:07:53
Postat av: Anonym

asså att du ska göra det i nästa inlägg ;)

2009-01-03 @ 16:08:15
Postat av: Anonym

ooj!

2009-01-03 @ 16:08:34
Postat av: CLARA

Men gud! Du är ju bäst ;) först ett inlägg om smink och sen om hur man håller håret fint, min guru! ;) haha, kram på dig! <33

2009-01-03 @ 16:54:56
URL: http://mylifeyourdream.blogg.se/
Postat av: CLARA

Men gud! Du är ju bäst ;) först ett inlägg om smink och sen om hur man håller håret fint, min guru! ;) haha, kram på dig! <33

2009-01-03 @ 16:55:03
URL: http://mylifeyourdream.blogg.se/
Postat av: FEBB

yes i know! asduktig hon. Hoppas du får en skön lördagskväll sötnos! :* <3

2009-01-03 @ 21:29:52
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: Maria

fin blogg du har :') ställ gärna några frågor i min frågestund! kram <3

2009-01-04 @ 03:19:17
URL: http://maarlan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Skitsnygg header! :D

2009-01-04 @ 12:02:20
URL: http://supersillman.blogg.se/
Postat av: Erica

Tack!

2009-01-04 @ 12:18:12
URL: http://oiture.blogg.se/
Postat av: MARIA

oj läskigt att hon tappa håret, det vill inte jag ska hända med mig :o

2009-01-04 @ 15:19:54
URL: http://maarlan.blogg.se/

Lämna kommentar så lämnar jag en i din blogg

vad heter du?:
Kommentera fler gånger? Kryssa i!

Lämna gärna mail om du vill :)

Har du en blogg ? :):

Vad har du på hjärtat ? :)
Trackback
RSS 2.0