Trolla med smink

Ja, alla ville att jag skulle skriva om dethär. Då kommer det.
* Använd kajal , inte eyeliner. För kajal ser rätt naturlig ut. Man behöver inte ha så mycket, bara inåt ögat, du får experimentera själv! Det ser mycket mer bättre ut än massa mascara.
* Lite mascara kan man ha. Men använd isånnafall en smal borste, jag tycker så i alla fall. Jag använder inte mascara alltid, men du kan göra som du vill, bara kajal eller med mascara.
* Använd inte foundation, utan ett puder i din huddton. Då får du en fin hud.
* För att öppna upp ögat lite, och få det se större ut, använd en ljusbrun kajalpenna/ögonskugga, och fyll i ögonglobslinjen, då ser ögat större ut, det ser rätt fräscht ut om det blir naturligt "målat".
* Använd inte en röd eller rosa rouge, utan en brun, då ser man lite "brunare" ut i ansiktet och det ser naturligt ut.
* Har du ljusa ögonbryn? Då kan du använda en ljusbrun ögonbrynspenna, beroende på vilken hårfärg du har.
* En ljus highlighter på kindbenen gör att ansiktet blir lite strålande eller vad man säger, det kan förändra mycket.
* En brun ögonskugga kan vara fint, det göra också att ögonen ser större ut i vissa fall.
* En läppenna i nästan din läppfärg kan göra att du får större läppar, ifall du har små läppar.
Hoppas ni gillar skönhetstipsen. Ska jag ha fler? Kommentera! <3

SPEAK OUT! <3
Postat av: Matilda

ioförsig är vitögon penna bäst för att få "större" ögon x)

2009-01-03 @ 00:11:37
URL: http://mperson.blogg.se/
Postat av: rebecca

Okej =D för mig är det tvärtom :P <3

2009-01-03 @ 11:26:35
URL: http://ribbecca.blogg.se/

Lämna kommentar så lämnar jag en i din blogg

vad heter du?:
Kommentera fler gånger? Kryssa i!

Lämna gärna mail om du vill :)

Har du en blogg ? :):

Vad har du på hjärtat ? :)
Trackback
RSS 2.0